WPIS DO REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
XMLTreść
1. Każdy podmiot prowadzący działalność z
zakresu opieki nad dziećmi do lat 3 po dokonaniu wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej z kodem PKD88.91 lub
KRS zobowiązany jest przed rozpoczęciem działalności dokonać wpisu do ,,Rejestru
żłobków i klubów dziecięcych" prowadzonych przez Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka.
2. Wniosek opatruje się kwalifikowanym
podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym E-puap.
3. Podstawa prawna: art. 26 - 35 ustawy z
dnia 4 lutego 2011 r. w sprawie opieki nad dziećmi do lat 3 (tj. Dz.U z 2018 r.
poz. 603)
4. Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego
jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o
swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów
dziecięcych.
5. Wniosek o wpis do rejestru składany
jest na portalu empatia.mpips.gov.pl, na formularzu RKZ-1 Wniosek o wpis do
rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykazu dziennych opiekunów.
6. Do wniosku należy dołączyć:
1) decyzję
potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych,
2) decyzję
w przypadku żłobków lub opinię w przypadku klubów dziecięcych potwierdzającą spełnienie
wymagań sanitarno-lokalowych,
3) w
przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo
popełnione umyślnie;
4) oświadczenie
o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub
dziecięcy;
7. Wpis do rejestru podlega opłacie zgodnie
z uchwałą nr IX/74/2011 Rady Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 29 czerwca 2011 r. w
wysokości 1 złoty.
8. Opłatę należy dokonać:
Urząd
Gminy Nowa Wieś Wielka, ul. Ogrodowa 2, na konto bankowe-Bank Spółdzielczy Złotniki
Kujawskie oddział Nowa Wieś Wielka; nr 61 8142 1059 0616 3365 2000 0001.
9. Wójt odmawia wpisu do rejestru, w
przypadku gdy:
1) podmiot
nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu
dziecięcego;
2) wydano
prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności
gospodarczej objętej wpisem.
10. Wykreślenie z rejestru następuje w
przypadku:
1) złożenia
przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
2) nieusunięcia
przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia
żłobka lub klubu dziecięcego;
3) przekazania
we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze
stanem faktycznym;
4) wydania
prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności
gospodarczej objętej wpisem.
11. Wniosek o wykreślenie z rejestru
żłobków i klubów dziecięcych składa się za pośrednictwem portalu empatia.mpips.gov.pl, na formularzu RKZ-3 Wniosek o wykreślenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykreślenie z wykazu
dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających.
12. Odmowa wpisu do rejestru oraz
wykreślenie z rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej. Zmiany w
rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłat.
Szczegółowe informacje można uzyskać w
Gminnym Zespole Obsługi Oświaty Nowa Wieś Wielka,
ul. Kwiatowa 20, tel. kontaktowy
52 38 12 358.
Rejestr
żłobków i klubów dziecięcych:
https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow
https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow