W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE „FIOŁKI ”

XML

Treść

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE „FIOŁKI ”

6.00-7.00
Pobyt dzieci w grupie łączonej
7.00–8.00
„Witamy w grupie!”- stwarzanie warunków do samodzielnej i kreatywnej zabawy w wybranych kącikach zainteresowań ; praca indywidualna i zespołowa ; zabawy integrujące dzieci w kręgu; możliwość realizacji zadań z Planu Daltońskiego
8.00 – 8.20
„Ustalamy, na co dziś ochotę mamy !”- ustalenie z dziećmi planu aktywności dnia;  w poniedziałki: wybór dyżurnych do pełnienia wyznaczonych zadań, ekspertów, prawej i lewej ręki-pomocników nauczyciela (omówienie zadań, za które będą odpowiedzialni) ; zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne
8.20 – 8.30
„ O higienę dbamy, życie przedłużamy !”- czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00
„ Kto zjada śniadanie energii dostanie !”- śniadanie
9.00 -10.00
„ Uważnie słuchamy i sprawnie działamy !”- zajęcia dydaktyczne z całą grupą, w zespołach, parach  w sali lub na powietrzu realizowane w ramach programu przedszkolnego zgodnie z zaplanowaną tematyką kompleksową
10.00-11.00
„ W zdrowym ciele, zdrowy duch !”- picie wody; spacer relaksacyjny; aktywność ruchowa na świeżym powietrzu; obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze; w razie niepogody zabawy swobodne w sali (możliwość realizacji zadań z Planu Daltońskiego)
11.00-11.15
„Gimnastyka buzi i języka”-zabawy usprawniające aparat mowy, rymowane wierszyki i przysłowia, wierszowane zabawy paluszkowe, teatrzyki
11.15-11.30
Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do obiadu
11.30- 12.00
„ Zupy jemy, bo zdrowi być chcemy !”- obiad
12.00-13.00
„Bajek słuchamy, troszkę odpoczywamy”-słuchanie utworów literatury dziecięcej, słuchanie muzyki relaksacyjnej, pląsy i zabawy muzyczno-ruchowe; zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dzieci
13.00-14.15
Pobyt na świeżym powietrzu; prace społecznie-użyteczne lub obserwacje w ogrodzie ; zabawy w kąciku małego badacza; praca indywidualna z dzieckiem; możliwość realizacji zadań z Planu Daltońskiego
14.15-14.30
Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do podwieczorku
14.30-14.45
„ Pożywne danie zjadamy i siły więcej mamy !”- podwieczorek
14.45-16.00
„Razem podsumujemy co dziś już umiemy”-refleksja w kręgu, utrwalenie wiadomości oraz umiejętności zawartych w celach dydaktycznych zajęć przedszkolnych; zabawy według zainteresowań dzieci; praca indywidualna  z dzieckiem; rozchodzenie się dzieci do domu
16.00-17.00
Pobyt dzieci w grupie łączonej